Licitaţia pentru un contract estimat la 2,5 milioane de euro privind livrarea a 15 autobuze noi a fost suspendată de urgenţă de CNSC, după ce documentaţia de atribuire a fost modificată în timpul procedurii. Iniţial, autobuzele nu aveau termen de livrare!
Scenariul scandalului pe autobuze de la Craiova („Scandalul «Autobuzul», miză de 11,7 milioane de euro“ - GdS, 14 august 2013) pare să se repete şi la Târgu Jiu, acolo unde autorităţile locale au decis să schimbe regulile în timpul jocului, iar licitaţia a fost suspendată de urgenţă de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Pe 21 iunie, Primăria Târgu Jiu a scos la licitaţie contractul pentru „Autobuze pentru transportul urban de călători“, estimat la 11,2 milioane de lei (2,5 milioane de euro) fără TVA. Este vorba despre livrarea a 15 autobuze noi către societatea de transport local Transloc SA Târgu Jiu, contractul fiind împărţit în două loturi.
În primul lot, trebuia să fie livrate opt autobuze cu o capacitate de transport de minimum 100 de persoane, (din care minimum 25 de locuri pe scaun), low-floor, cu motor Euro5, Euro6 sau EEV. Al doilea lot cuprinde şapte autobuze cu o capacitate de minimum 75 de persoane, având aceleaşi condiţii tehnice ca şi primele. Participanţii trebuia să demonstreze că în ultimii trei ani au livrat câte cel puţin cinci autobuze cu capacităţile aferente celor două loturi. Preţul ofertei avea o pondere de 65%, în timp ce caracteristicile tehnice şi funcţionale - 35%, data-limită pentru depunerea ofertelor fiind 6 august.
Contract fără termen de livrare!
Caietul de sarcini întocmit de Primăria Târgu Jiu a fost contestat de Anadolu Automobil Rom SRL (dealer Isuzu) şi Auto Exact SRL - societatea care a contestat şi licitaţia de la Craiova pentru 50 de autobuze, contract estimat la 11,7 milioane de euro, fără TVA. Anadolu Automobil Rom SRL a con