Un model de tramvai modernizat de Electroputere VFU Paşcani (fosta Remarul) a început să circule deja pe liniile de transport în comun din municipiul Iaşi.
Firma din Paşcani care a realizat tramvaiul este controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, câştigătorul licitaţiei pentru CFR Marfă.
Acesta a declarat recent că ar putea finaliza alte 100 de tramvaie în cel mult doi ani.
Acţionarul majoritar al Electroputere VFU Paşcani (RMAR) este Grup Feroviar Român, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, care deține peste 90% din titlurile RMAR.
În ce privește resursele financiare, investiţia în tramvaiele noi ale Iaşiului ar putea fi susţinută din fonduri europene, cel puțin asta speră edilii ieşeni, care au reînfiinţat recent o nouă societate de transport public, după ce predecesoarea a intrat în insolvenţă.
Tramvaiul care circulă acum în Iași a fost reconstruit integral, pornindu-se doar de la şasiul unui vehicul german GT4, datând din 1962.
Costul unei astfel de lucrări a fost de circa 500.000 de euro, adică aproximativ 60% din costul unui tramvai nou, potrivit estimărilor lui Gruia Stoica.
Inginerii de la Paşcani Remar au dotat tramvaiul inclusiv cu instalaţii de aer condiţionat, geamuri termopan şi scaune tapiţate, precum şi cu sisteme de supraveghere video.
În cabina sa remodelată complet, vatmanul se va putea orienta de acum încolo cu ajutorul unui sistem de monitoare şi de camere video care vor furniza informaţii despre poziţia călătorilor şi despre trafic.
Tramvaiul ar putea fi dotat în perspectivă chiar şi cu un tablou de diagnoză automată, cu transmisie la depou.
Tramvaiele modernizate, o alternativă pentru rezolvarea problemelor din transportul în comun timișorean?
Dacă edilul timișorean s-a gândit exact la aceeași soluție ca și autoritățile ieșene, rămâne de văzut.
Cert este însă faptul că, în