Retailerul belgian Mega Image, cu afaceri de aproape 400 mil. euro, a ocupat Bucureştiul şi împrejurimile cu peste 200 de magazine, lăsând foarte puţin loc de manevră competitorilor săi pe de-o parte şi eliminând mulţi dintre micii jucători tradiţionali, pe de alta. Mai mult, belgienii continuă să se extindă, iar Consiliul Concurenţei spune că nu există nicio piedică în calea expansiunii lanţului atâta timp cât nu sunt achiziţionate reţele concurente.
„Un retailer are voie să se extindă în acest mod (agresiv, n.red.), atât timp cât o face în mod organic, prin expansiune şi nu prin achiziţii de la alţi concurenţi“, au răspuns reprezentanţii Consiliului Concurenţei la întrebarea ZF dacă un retailer are voie să se extindă atât de agresiv precum Mega Image, mai ales că odată cu deschiderea unui magazin al reţelei dispar foarte mulţi retaileri tradiţionali şi implicit se schimbă peisajul local de comerţ.
Peste 45.000 de afaceri mici din comerţ au tras obloanele în ultimii ani pentru că nu au reuşit să ţină piept crizei financiare şi supermarketurilor care au atacat exact teritoriul controlat anterior de afacerile de familie din retail.
Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.08.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.
Retailerul belg