După ce sacrificiile financiare le-au umbrit pasiunea de a preda în faţa elevilor, câţiva dascăli români şi-au luat inima în dinţi şi au schimbat macazul pe plan profesional. Astăzi fac bani, gestionându-şi propriile afaceri. Sursa: SHUTTERSTOCK
După exodul medicilor, a venit rândul profesorilor să părăsească în masă sistemul de învăţământ. Spre deosebire de personalul medical, însă, dascălii preferă să rămână în ţară şi, fie să-şi deschidă propria afacere, fie să se orienteze către domenii mai bine plătite precum IT sau Resurse Umane.
Matematica unei afaceri de succes
„Nu m-am rupt complet de elevi”, spune Marius Ionescu (39 de ani), profesor de matematică şi managerul Centrului de Meditaţii Unirea din Capitală. A predat matematica în sistemul public mai bine de un deceniu, iar astăzi colaborează cu zeci de profesori de la liceele performante din Bucureşti şi câştigă suficient încât să-şi permită excursii în străinătate sau mese la restaurant, adevărate „trufandale” pentru buzunarul unui dascăl obişnuit.
În apropierea examenelor naţionale, când elevii ar plăti oricât pentru a-şi creşte şansele la o notă de trecere, profitul înfloreşte. „Şedinţele de pregătire la materii de bază precum matematică, română, engleză sau franceză costă în jur de 65 de lei, în timp ce meditaţiile la limbi “exotice”, precum japoneza, ajung şi la 80 de lei”, explică asistenta managerului.
Interesant este însă sistemul conceput de echipa lui Marius. Clienţii îşi pot alege meditatorii după bunul plac: fie un dascăl răbdător, cu experienţă, fie un student cu metode moderne de predare. Culmea, în viaţa de zi cu zi, unii dintre meditatori au cu totul alte profesii. Profesori de matematică sau informatică sunt angajaţi în mediul IT, iar cei de geografie sau istorie lucrează ca specialişti în Resurse Umane.
Un parcurs similar l-a avut şi Dana Costea, care a renunţa