Un designer spune că se poartă nuanțele deschise. Un retailer spune că se vând bine produsele modulare. Iar un producător studiază mereu piața, ca să fie în ton cu tendințele
Materialele naturale, culorile vii, combinate cu nuanțele foarte deschise și stilul vintage. Sunt punctele centrale din campaniile producătorilor și retailerilor de mobilier în această toamnă. Aspecte observate, de altfel, și la târgurile internaționale de design interior, unde lemnul, în toate stadiile de prelucrare, se află în centrul atenției. „În stilul vintage masculin, piesele au forme geometrice, cu linii drepte, lemnul nefinisat se îmbină cu metalul și inserțiile din piele. Mobilierul vintage feminin are forme rotunjite, culori deschise, pastelate și accesorii cu tente de unicat“, face o scurtă introducere Elena Miron, interior decorator la kika România. În plus, se pare că românii sunt mai deschiși către nou și acceptă mult mai ușor schimbarea când vine vorba de redecorarea locuinței. Sau apelează la mici trucuri. „Sunt situații în care propun clienților ca mobila să nu iasă cu nimic în evidență, să fie cât mai statică. De exemplu, o masă albă, cu patru scaune din același material, se poate adapta ușor la orice stil. Trebuie doar să-i aduci o pată de culoare, din când în când“, punctează Amalia Predescu, senior interior designer.
Potrivit ei, deși puterea de cumpărare a românilor este încă destul de scăzută comparativ cu cea din alte țări europene, totuși ultimii doi ani au adus o schimbare: „tot mai mulți au început să apeleze la părerea unui specialist“. „Chiar în acest moment, lucrez la un duplex din centrul Capitalei. Suma totală, cu tot cu finisaje, este de 100.000 euro. Dar am avut și clienți unde sumele nu au depășit 10.000 de euro“, mai spune Predescu. Iar când se referă la bugete mici, ia în calcul piese de mobilier alese din gama marilor retaileri. Cu o preciz