Schiţe inspirate de portul tradiţional românesc, broderii lucrate manual şi dragoste pentru valorile autohtone, aşa s-ar putea descrie proiectul Iutta, lansat în industria accesoriilor şi construit de trei tinere artiste din Capitală.
Folclorul românesc rămâne una dintre principalele surse de inspiraţie pentru designerii din ţară care-şi stilizează piesele, folosindu-se de elemente şi simboluri preluate din portul naţional.
O reţetă similară a succesului se regăseşte şi în paginile istoriei Iutta, unul dintre brandurile autohtone care a readus în atenţia publicului, prin intermediul unei colecţii de genţi tradiţionale, „dorul de românesc“.
Pline de creativitate şi dornice să-şi expună propria viziune artistică vivavi de cultura ţării, Nicoleta Chirică, Raisa Beicu şi Olivia Sandu au pus bazele, în 2013, proiectului Iutta, un brand din industria accesoriilor cu şi despre valorile autentice româneşti.
Chiar dacă cele trei autoare şi-au lansat prima colecţie de genţi tocmai anul acesta, povestea Iutta a început să fie scrisă încă din Antichitate, atunci când Iudita, un personaj biblic din cetatea Jeduh, s-a lansat într-o luptă pentru salvarea propriului popor.
„Numele bradului este inspirat de povestea Iuditei, un personaj din Antichitate, care a luptat prin frumuseţea şi înţelepciunea sa împotriva abaterii poporului său de la adevăratele valori“, a explicat Nicoleta Chirică, designerul echipei Iutta, într-un interviu acordat ziarului „Adevărul“.
Începutul
Cele trei fete şi-au spus pentru prima oară „Bună!“ la un curs de design defăşurat în cadrul unei şcoli de creativitate. Deşi era economistă şi activa în cadrul unei multinaţionale, Nicoleta nu a renunţat niciodată la pasiunea pentru desen şi a păstrat contactul cu lumea artistică.
„Am început direcţia asta a marochinăriei de vreo doi-trei ani. Am început să luc