La Canton Museum of Art din orașul Canton, Ohio, a fost deschisă, între 2 mai și 22 iulie 2013, expoziţia retrospectivă a plasticianului Joseph O’Sickey. Intitulată Joseph O’Sickey: Unifyig Art, Life and Love (Unind arta, viaţa și dragostea), expoziţia acoperă aproape 70 de ani din bogata activitate a artistului. Figură singulară în sfera americană și universală a artei din ultima jumătate a secolului al XX-lea și din primele două decenii ale următorului, hotărît apărător al figurativului, dedicat lucrului după natură, cu motiv palpabil și recognoscibil, O’Sickey are o operă vastă din care, pentru acest eveniment, a fost făcută o selecţie parcimonioasă: pe simeze au figurat doar 160 de lucrări. Alegerea exponatelor a durat doi ani și a fost făcută de artist împreună cu muzeografa Christine Fowler Shearer, care s-a ocupat de sistematizarea materialului, de fișarea lucrărilor, de elaborarea studiului introductiv al catalogului publicat cu această ocazie (1.) și, evident, de panotarea finală. În acest timp, le-au trecut prin mînă peste 7.000 de desene și schiţe în culoare. Activitatea aceasta a fost foarte apropiată de cercetarea arheologică, pentru că au trebuit depistate și clasate toate crochiurile și micile eboșe, vîrîte și uitate de ani prin diverse cotloane și cutii din atelier, unde nimeni altcineva în afara autorului nu avusese vreodată acces. Din acel uriaș material a luat naștere expoziţia de faţă, care a scos la lumină o operă necunoscută publicului. O’Sickey și-a cîștigat celebritatea prin compoziţiile sale euforice, luminoase, cu grădini și mese în peisaj, ce veneau din buna tradiţie a impresioniștilor și a postimpresioniștilor, în special a lui Monet și Bonnard (chiar dacă acesta din urmă nu folosea tonuri atît de strălucitoare). O caracteristică a picturilor în ulei pe pînză ale maestrului din Ohio este că nuanţele își păstrează transparenţa și lichi