• Drumurile nationale din Iasi stau ciuruite din cauza unei contestatii
Calitatea infrastructurii rutiere este unul din cele mai deficitare puncte ale Iasului. Cu toate acestea, chiar si atunci cand exista alocari de fonduri, demararea lucrarilor este intarziata de contestatii. La fel este cazul si cu mai multe tronsoane de drumuri nationale din Iasi. Bataia dintre doua firme pentru un pot de 1 milion de dolari - valoarea aproximativa a lucrarilor -, a ajuns in stadiul contestatiilor.
Unul din loturile de lucrari finantate pentru reabilitare intr-o licitatie demarata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale vizeaza si cateva tronsoane din Iasi. Deocamdata, soferii pot insa doar sa astepte reabilitarea intrarii in municipiul Iasi, dar si asfaltarea mai multor tronsoane ale drumurilor nationale din Targu Frumos sau Harlau.
Potrivit declaratiilor lui Ovidiu Laicu, seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri, o decizie privind demararea unei campanii de reabilitare a drumurilor nationale din judet va fi luata de Comisia Nationala de Solutionare a Constestatiilor pana cel tarziu la sfarsitul lunii. "Avem in derulare o procedura de achizitie pentru lucrari la mai multe tronsoane de DN, totalizand circa 12-13 kilometri. Licitatia a fost facuta la Bucuresti, alocarea pentru Iasi fiind de circa 3,4 milioane de lei. Cu acesti bani ar trebui sa aducem la acelasi nivel mai multe tronsoane de DN, ulterior fiind programata turnarea unui strat de asfalt de 7 centimetri.
Lucrarile programate la Iasi ar viza tronsonul dintre rondul Era si Metro, dar si cateva portiuni cu probleme din Harlau, Targu Frumos sau Strunga. Doua firme au ajuns sa se judece la CNSC. Viarom a constestat decizia CNADNR, prin care castigator al licitatiei a fost declarat un constructor din Iasi, Moldoconstruct. Preturile lor sunt apropiate de valo