Centrul Oradiei e numai bun de poligon de antrenament pentru lupta anti-tanc. Şoferi lipiţi de parbriz circulă oglindă la oglindă, încălecând dâmburile de pe buza şanţurilor în care echipe de muncitori dau la târnăcop.
Frontul se întinde pe 62 de străzi. Aproape nu există arteră fără conducte descoperite. "Constructorii au atacat mai multe străzi din centru până în Nufărul. Au săpat, au tras ţevile şi s-au dus mai departe", povesteşte Gheorghe Popa, directorul tehnic al Companiei de Apă Oradea. În urma lor rămâne praful...
Asaltul târnăcoapelor
Extinderea şi modernizarea reţelelor de apă şi canalizare dau traficul peste cap. Cele 70 milioane lei puse la bătaie în Oradea prin programul Aparegio i-au făcut pe constructori să sape în toate colţurile oraşului, din centru până în Nufărul, Oncea şi Podgoria, ceea ce provoacă nervi şoferilor şi dureri de cap riveranilor.
"Dacă nu vrei să te enervezi, mai bine eviţi zone ca Piaţa 22 Decembrie, Cloşca, Crişan sau Ion Vidu. Peste tot unde se lucrează se circulă greu", zice Iosif Rad, vicepreşedintele Camerei Taximetriştilor. Rad spune că traficul se porneşte după ora 8 şi se domoleşte după 16, aşa că "dacă nu eşti obligat să circuli peste zi, mai bine laşi plimbările până seara".
Praf şi secret
Având în vedere îngustimea străzilor, cel mai greu se străbat cele din centru. Asaltată de muncitorii firmei Selina, zona e brăzdată de şanţuri şi plină de praf. "Muncitorii au lucrat trei săptămâni, au îngropat conductele şi au plecat lăsând strada desfundată", spune o locatară din strada Crinului.
Datorită dâmbului de pietriş de pe margini, maşinile îşi dispută mijlocul străzii ridicând în urmă perdele de colb. "Trebuie să spăl geamurile tot la o săptămână şi nu pot să las nicio haină la uscat", zice femeia. Situaţia e aceeaşi pe toate străzile în lucru, de la Mihail Kogălniceanu şi Sucevei pâ