Musichall-ul The Full Monty deschide stagiunea Naționalului timișorean peste mai puțin de o lună. Pe 11 septembrie scena mare a Naționalului va fi acaparată de trupa de actori care dansează după o concepție a lui Răzvan Mazilu în spectacolul lui de David Yazbek şi Terrence McNally.
Oţelăria s-a închis. Acum şomeri, Jerry şi Dave trăiesc din ajutorul social. Pe Jerry l-a părăsit nevasta, riscă să-şi piardă şi băiatul şi nici Dave nu stă pe roze. Situaţiile disperate cer măsuri disperate: de-acolo şi ideea unui spectacol unic de strip-tease masculin… full-monty, dus până la capăt. ”Alături de încă patru bărbaţi, fiecare motivat de necazurile lui, Jerry şi Dave pornesc în cea mai comică, burlescă, fascinantă aventură a vieţii lor – pregătirea pentru show, dincolo de spaime, probleme de conştiinţă, complexe şi frustrări, în căutarea (şi regăsirea) pierdutului respect de sine, a adevăratei prietenii şi a iubirii” – povestește Codruța Popov, secretarul literar al Teatrului timișorean. The Full Monty este unul dintre cele mai celebre musicaluri ale ultimului deceniu – a avut premiera absolută în 2000, la Old Globe Theatre din San Diego, ajungând rapid unul dintre titlurile de mare succes de pe Broadway, cu numeroase premii şi nominalizări la Tony Award, Drama Desk Award, Theatre World Award.
La câteva zile distanță, pe 15 septembrie, are loc priemiera piesei Prometeu înlănțuit după Eschil, în viziunea sârbului Kokan Mlandenovic. Spectacolul a avut o avanpremieră cu public la finalul stagiunii, iar reacțiile sălii au fost filmante. Piesa e un mesaj despre faptul că de-a lungul timpului n-a existat doar Prometeu, iar focul a devenit de mult o metaforă pentru concepte ca informaţia, justiția, dreptul elementar la viaţă, la apartenenţă etnică, la educaţie etc. ”Sunt flăcări pentru care mii de oameni, mii de Prometei, cu trupul poate slab, dar cu suflet de