Reţelele sociale au ajutat enorm persoanele care le folosesc să se simtă conectate cu semenii lor, dar folosirea acestora nu le face, în mod necesar, mai fericite, arată un studiu al utilizatorilor Facebook, publicat miercuri în Public Library of Science, potrivit EFE.
Utilizarea Facebook provoacă chiar o diminuare a stării de mulţumire a utilizatorului, potrivit studiului realizat de cercetătorii Universităţii Michigan (UM), prima cunoscută şi publicată care analizează influenţa Facebook asupra fericirii şi satisfacţiei utilizatorilor.
Chiar miezul influenţei
„La suprafaţă, Facebook este o resursă valoroasă pentru satisfacerea nevoii umane de bază de conexiune socială (...) Dar, în loc să crească nivelul de fericire, vedem că folosirea Facebook produce rezultatul opus”, a declarat specialistul în psihologie socială al Universităţii Michigan, Ethan Kross, principalul autor al articolului, profesor asociat la Institutul de Cercetare Socială (ISR) al acestei universităţi.
„Este un rezultat deosebit de important pentru că ţinteşte chiar miezul influenţei pe care reţelele sociale pot să le aibă asupra vieţii persoanelor”, arată un alt autor al studiului, cognitivistul John Jonides, de la UM.
Mai prost după
Potrivit cercetărilor, cu cât o persoană foloseşte mai mult Facebook o perioadă de timp, cu atât se simte mai prost după. De asemenea, autorii studiului au cerut participanţilor să noteze cât de mulţumiţi sunt de viaţa lor, la începutul şi la sfârşitul studiului, rezultatele arătând că subiecţii erau cu atât mai nemulţumiţi de viaţa lor cu cât au folosit mai intens Facebook-ul în intervalul de timp studiat.
Totodată, cercetătorii nu au găsit nicio dovadă că interacţiunea directă cu alte persoane, fie prin telefon sau faţă în faţă, influenţează negativ starea de fericire, în schimb au descoperit că interac