Autorităţile canadiene de reglementare în transporturi au ordonat verificarea unor emiţătoare de avarie la majoritatea aeronavelor Boeing şi Airbus, decizie urmată de Europa şi Japonia, după ce un astfel de dispozitiv fabricat în Canada a luat foc în iulie la bordul unui Dreamliner 787, la Londra.
Dispozitivele sunt fabricate în Canada de Honeywell International.
Operatorii aerieni trebuie să efectueze verificările în termen de 150 de zile de la intrarea în vigoare a directivei, pe 26 august, a anunţat Transport Canada, citată de Bloomberg.
Alte ţări urmează în mod automat astfel de recomandări, aşa cum au procedat vineri autorităţile europene şi japoneze.
Ordinul are la bază posibilitatea ca un cablu defect de la un emiţător de localizare de urgenţă să fi provocat un incendiu pe 12 iulie la bordul unui Boeing 787 parcat la Londra.
Directiva canadiană se referă la 11 modele de avioane Boeing, între care 787, 777 şi 737, şi şapte modele Airbus, precum A320, A330 şi A380. Verificările vor fi făcute şi în cazul avioanelor business Falcon 7X al Dassault Aviation şi L-382, versiunea civilă a avionului de transport Hercules al Lockheed Martin.
Ordinul se aplică la nivel mondial, astfel că sunt afectate peste 3.000 de avioane Boeing şi Airbus, a declarat Philip Tang, director la Transport Canada.
În luna ianuarie, toate avioanele 787 au fost consemnate la sol, pentru o perioadă de trei luni, după ce Administraţia Federală pentru Aviaţie din SUA a blocat cursele acestora din cauza producerii a două incidente, de supraîncălzire a bateriilor iun-litiu.
Boeing a recomandat deja de luna trecută verificarea emiţătoarelor avioanelor, iar operatorii care au făcut deja acest lucru nu trebuie să repete controalele.
ANA Holdings şi United Airlines au descoperit cabluri deteriorate la emiţătoarele de avarie de la unele avioane