Noul BMW Seria 3 Gran Turismo stabileşte noi standarde de confort şi aduce spaţiul de pe Seria 5 fără să sacrifice cifrele mici de consum şi fără să ridice preţul maşinii.
Inginerii bavarezi au adus inovaţii în aerodinamică pentru a face dintr‑un Seria 3 mai greu o maşină cu un consum de combustibil mic.
Terminaţia „GT” din coada lui BMW Seria 3 GT trebuie să însemne că noul model al bavarezilor asigură aceleaşi condiţii de confort şi lux la drumuri foarte lungi. Din acest motiv am luat varianta 320d la un drum prin Ucraina şi nu oricum, ci prin Republica Moldova şi Transnistria. Practic, am rulat pe suprafeţe bune în România (DN2), pe drumuri „aproximative” în Moldova, printre gropi şi denivelări impresionante în Transnistria şi prima parte a Ucrainei şi, în fine, pe autostrada ultimilor.
3 e mai mare decât 5?
Construită pe şasiul pentru piaţa chineză, cu 20 de centimetri mai lung decât al europeanului 3 Touring, GT-ul impresionează prin spaţiu. Pasagerii din spate au la dispoziţie mult mai mult loc pentru picioare, culmea, chiar mai mult decât la Seria 5. În plus, portbagajul de 520 litri poate ajunge la 1600 de litri cu bancheta spate rabatată. La un drum de 2000 de kilometri, aşa cum am făcut noi, cei din spate au apreciat din plin spaţiul, iar în faţă, poziţia mai înaltă la volan ajută şoferul. În ceea ce priveşte designul, sare în ochi eleronul activ care se ridică la peste 100 km/h şi, desigur, forma atipică, mult mai frumoasă decât cea de la 5GT, dar în continuare subiect de discuţie. Eleronul, alături de fantele din spatele roţilor faţă au rol în ceea ce priveşte aerodinamicitatea şi ajută la obţinerea unui consum bun.
Consum în condiţii mixte de 6,2 l/100km
Spuneam că am avut un 320d, adică maşina cu motor de 2 litri diesel care dezvoltă 184 cai putere şi care este lăudată cu un co