Vara este o perioadă de pauză relativă în calendarul evenimentelor din zona artelor plastice, luna august deţinînd supremaţia absolută în acest sens. Aşa cum am spus în mai multe rînduri, artistul vizual nu se rupe însă niciodată de activitatea sa, cel puţin nu în relaţie cu anotimpurile. Mai mult decît atît, pregătirile pentru ceea ce am putea numi, în contextul dat, stagiunea de toamnă îşi cunosc apogeul exact în momentele de vacanţă, corespunzătoare pauzei aduse în discuţie. Taberele de creaţie, simpozioanele sau retragerile active în atelier reprezintă avanpremiera a ceea ce va urma în programul galeriilor, cu începere din toamnă. Semnatarul, care ţine să remarce faptul că anul 2012-2013 a fost extrem de prolific în ceea ce priveşte numărul şi cadenţa expoziţiilor, se aşteaptă ca standardul deja împămîntenit să se păstreze şi în sezonul ce stă să înceapă. În acest sens, vizitele prin atelierele artiştilor au un farmec aparte, cu atît mai mult cu cît proiectele lor sînt în plină desfăşurare, putînd comporta modificări faţă de versiunile gîndite iniţial. În rîndurile de mai jos, ne vom concentra pe unul dintre proiectele pe care le considerăm cîştigătoare, Nude, al tinerei artiste Lidia Alina Nicolae. Titlul implică un echivoc gîndit în termeni ludici: invită la a fi citit în engleză, de unde şi titlul articolului de faţă, putînd fi însă citit şi în română, ca plural feminin al adjectivului „nud“.
Ceea ce contează este că tema aleasă, deloc facilă pentru un artist adevărat, pendulează în jurul ideilor de corp, femeie şi potenţial erotic. Înainte de a ne lansa în comentariul anticipativ al expoziţiei omonime, care este programată în a doua decadă a lunii septembrie la Art Yourself Gallery din Bucureşti, vom trece succint în revistă principalele moduri de abordare a nudului, din perspectivă istorică. Reprezentat ca parte a normalităţii în cultura egiptean