Automobilele de acest tip au şi un club special, dedicat eclusiv, Club „Aro M461“ şi reuneşte posesorii de acest tip de vehicule istorice
La cei 40 de ani ai săi Silviu Lăzărescu spune că are o pasiune pentru automobilele istorice. Acest ARO a aparţinut Armatei Române, lucrând la transmisiuni şi a fost scos în rezervă în anul 1980. Silviu l-a cumpărat în urmă cu cinci ani cu 2.300 de euro de la vicepreşedintele Club M 461 Ro, de lângă Buftea, pe când maşina avea la bord numai 9.000 km. A mai investit undeva la 1.500 de euro respectiv 18 luni în restaurarea lui şi acum se mândreşte cu bijuteria sa pe patru roţi.
„Am copilărit printre astfel de maşini şi mi-am dorit mult să am o maşină istorică, să restaurez astfel de maşini. L-am restaurat de la şurubul din faţă la cel din spate. Când l-am cumpărat nu apucase să facă mai mult de 9.000 de km“ spune Silviu Lăzărescu.
Zimbrul Carpaţilor
Supranumit „Zimbrul Carpaţilor“ această serie a autoturismelor ARO, M 461, are şi propriul club în România, cel care se ocupă şi de atestarea ca vehicul istoric. Club „Aro M 461“ organizează anual şi un raid montan, denumit „Cu zimbrul prin Carpaţi“. Nu numai românii sunt pasionaţi de acest tip de vehicul istoric, ci Clubul a consemnat colecţionari şi în ţări precum Germania, Italia, Austria, Franţa, Anglia, Polonia, Cehia şi Slovacia, ba chiar în Egipt sau S.U.A. Din păcate, valoarea acestor maşini a crescut foarte mult după Revoluţia din 1989, când fabrica Aro a intrat în faliment. O piesă unică, singura maşină Aro care a efectuat raidul trans african a fost vândută chiar din muzeul fabricii, unui localnic care, ani buni, căra piatră cu ea!
Club special pentru M461
Foto Silviu Lăzărescu are o pasiune pentru zimbrii...motorizaţi Înfiinţat ca secţie a Retromobil România, ARO M 461 România şi-a propus cultivarea pasiunii pentru co