Liniste! Presedintele trece printr-un moment important. Isi da testul de pilot. Pentru a-si mentine, in continuare, brevetul. De mare comandant. De intaiul comandant de nava al flotei comerciale romane. Este mai dificil, spune el, sa conduci o tara. Pentru ca pe nava nu ai opozitie. In tara ai. Nu ar fi mai simplu sa confundam, si nu numai sa comparam, nava cu tara? Si sa-i dam lui Basescu o tara fara opozitie? Ca sa reuseasca la testul de pilot.
Prin 2004, inainte de a deveni presedinte al Romaniei cu sprijinul unor idealisti inconstienti, printre care m-am numarat, Traian Basescu a mai dat un test. Tot de pilot. Pe care l-a trecut cu bine. Desi ciocnise nava de chei. Si o avariase. Pe atunci nu exista simulatorul de teste. In 2004, in Romania, testele erau inca pe viu. Scandalul s-a musamalizat rapid. Cum-necum, Basescu si-a luat si atunci testul de pilot. Cum si l-a luat si ulterior. Cum si-l va lua si acum.
Cu mai multi ani in urma, in portul Rouen, cum s-a relatat nu de catre presa antibasista de la Bucuresti, ci de catre presa franceza, acelasi Traian Basescu, campion al testelor de pilot, a produs un accident in urma caruia au fost incendiate mai multe nave. Nu a fost un simplu accident. Mi-a relatat chiar mie, in direct la Prima TV, ca a recurs la un truc. A fost nevoit sa ascunda un adevar in fata autoritatilor franceze. Poate ca incarcatura neoficiala a navei era armament. De contrabanda. Intre cele doua incidente, cel de pe malul Marii Negre din 2004 si cel din portul francez de dinainte de 1989, Traian Basescu a mai consumat, pe cont propriu, o terifianta experienta de natura navala. A facut o magie si ditamai flota, a patra flota comerciala a lumii, a disparut. Asa ceva nu s-a mai intamplat niciodata in istorie. Nici macar in istoria marilor batalii navale. Dar, prin anii ’90, Romania nu a purtat niciun razboi. Marea flota a disparut pasni