Căldura verii şi vacanţele, când oamenii ies mai uşor din rutina cotidiană, nu au relaxat jocul politic.
"Turma" parlamentară s-a răspândit spre destinaţii exotice, preşedintele şi premierul şi-au luat binemeritatul concediu. Cu excepţia ozn-urilor ministrului Duşa, nimic n-ar fi trebuit să tulbure liniştea celui mai cald anotimp. Totuşi, războiul mocnit - pus în surdină din cauza pactului de coabitare preşedinte-premier - a reizbucnit, cu tărie, pe faţă. Ieşind din latenţa la care-l condamnase pactul, într-un interviu din "România liberă" (29 iulie 2013), Traian Băsescu îl loveşte pe premierul Ponta pentru gafele sale guvernamentale. Preşedintele a amintit (în interviul citat) de "Ordonanţa Rompetrol" (prin care premierul Ponta făcea cadou companiei de profil din Kazahstan 400 milioane de dolari), de eşecul privatizării "Oltchim" - cu consecinţe grave pentru 3000 de angajaţi, pentru a ajunge "la zi" cu problemele incriminate, CFR Marfă şi Omar Hayssam. După cum se ştie deja, firma de stat CFR Marfă a fost "privatizată" de un ministru penal (Relu Fenechiu) prin vânzare directă (?) către un privat român (Gruia Stoica), care nu avea, la momentul dat, banii necesari. Demiterea ministrului (ca urmare a condamnării lui în Justiţie) l-a obligat pe Ponta să îşi asume interimatul şi, vrând-nevrând, finalizarea afacerii. Simţind primejdia implicării pe faţă în distrugerea uneia dintre marile companii de stat, V. Ponta a căutat să se acopere cu o aprobare a CSAT, căruia i-a pasat responsabilitatea deciziei de vânzare. Se ştie ce a urmat. CSAT-ul, convocat de preşedinte, a declinat - pe baza legilor lui de funcţionare - aprobarea contractului, Victor Ponta fiind obligat să-l finalizeze (decizia având caracter administrativ) sau să-i paseze sarcina (la sfârşitul interimatului) noului ministru de resort, Ovidiu Silaghi, suspectat, la rându-i, de corupţie. În ce