Firma Napoca Security din Cluj a intrat de aproximativ o săptămână să păzească şantierul Autostrăzii Transilvania, pe tronsonul Suplacu de Barcău – Borş. Contractul câştigat de Napoca Security - firmă deţinută de un partener de afaceri de-al lui Ioan Bene - s-a încheiat pe o perioadă de 4 ani şi se ridică la aproximativ 1,5 milioane de euro.
De vreme ce nu s-a stabilit încă un plan de finanţare pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, autorităţile au luat decizia de a băga şantierul sub pază, iar contractul în sensul acesta a fost câştigat de firma clujeană Napoca Security. Reprezentantul Direcţiei Regioanle de Drumuri şi Poduri, Eugen Cecan, a subliniat că, de aproximativ o săptămână, şantierul a fost predat firmei Napoca Security care va avea sarcina să-l păzească 24 din 24 de ore.
Contractul pe patru ani se ridică la circa 1,5 milioane de euro. Potrivit ofertei depuse de firma Napoca Security, fiecare dintre angajaţii firmei care vor patrula pe Autostradă vor fi plătiţi cu câte 8,50 de lei/oră. În afara contractului de pază, pentru rezilierea contractului cu Bechtel, statul român a plătit despăgubiri în valoare de 37,2 milioane de euro, sumă care ar implica şi TVA-ul, potrivit declaraţiilor ministrului Marilor Proiecte, Dan Şova.
Proiectul de construire a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş, a fost început în 2004 de catre compania americană Bechtel International Inc., iar până la acest moment au fost daţi în folosinţă doar 52 de km, între Câmpia Turzii şi Gilău. Costurile pentru acest tronson au ajuns la suma de 1,4 miliarde de euro. Cel mai probabil, tronsonul Suplacu de Barcău - Borş va fi dat în concesiune, pentru finalizarea lucrărilor începute de Bechtel, însă reprezentanţii Guvernului nu au ajuns la o concluzie finală în această privinţă.