Înmatriculările de maşini noi în Europa au scăzut cu 5,2% în primele şapte luni, faţă de perioada similară din 2012 , la 7,46 milioane unităţi, dar au crescut în iulie, alimentând aşteptările privind stabilizarea vânzărilor în a doua jumătate a anului, potrivit asociaţiei industriei auto germane VDA
Astfel, înmatriculările de maşini noi în spaţiul european - UE, Elveţia, Norvegia, Islanda şi Liechtenstein - au avansat cu 4,8% în iulie, la 1,02 milioane de unităţi, notează organizaţia germană, citată de Reuters.
"Rezultatul pozitiv din iulie (. ..) este un semn bun pentru stabilizarea pe care o aşteptăm în a doua jumătate a anului. Recuperarea economică aflată în faza de început în Europa de Vest pare să se reflecte în evoluţia cererii pe piaţa auto", a declarat preşedintele VDA, Matthias Wissmann.
Piaţa auto europeană se va contracta în 2013 pentru al patrulea an, afirmă analiştii, dar evoluţia din trimestrul al doilea sugerează că unii producători auto mari sunt mai aproape de stabilizarea vânzărilor decât se credea.
Vânzările auto din Europa arată primele semne de revenire, odată cu ieşirea din recesiune a zonei euro, a declarat un oficial al companiei americane Ford Motor, care a anunţat joi o creştere de 9% a livrărilor în luna iulie pe 19 pieţe ale companiei în Europa, la 90.000 de maşini, potrivit Bloomberg.
"Ce a fost mai rău a trecut. Este prematur să afirmăm că ne aflăm pe un trend ascendent, dar perspectiva s-a îmbunătăţit", a declarat Roelant de Waard, director de vânzări la divizia europeană a Ford.
PIB-ul zonei euro a avansat cu 0,3% în trimestrul al doilea, după şase trimestre de scăderi, susţinut de creşterea economică din Germania şi Franţa.
Pe ansamblul anului 2013, vânzările de maşini noi în Europa ar putea scădea la 12,1 milioane de unităţi, cu 24% sub recordul de 16 milioane de vehicule atins î