Mărcile private, sectorul „low-cost“ al consumului, au devenit o adevărată ameninţare pentru brandurile cunoscute din industria alimentară, într-un război pentru câştigarea şi menţinerea clienţilor, în care preţul este factorul decisiv.
„Dacă nu mai am bani şi preţurile au crescut, ce fac? Fie nu mai cumpăr, fie mă orientez către o soluţie mai ieftină şi aici intră două categorii: mărcile private sau piaţa neagră“, explică Cornel Cărămizaru, directorul de vânzări al Friesland România, un grup cu afaceri de 170 mil. euro.
Friesland, care deţine brandul Napolact, se bate pe o piaţă de 800 mil. euro cu mari producători precum Danone, Albalact sau LaDorna, dar felia producătorilor români se reduce din ce în ce mai mult sub ameninţarea mărcilor private.
Astfel, dacă anul trecut produsele ieftine ale reţelelor de magazine acopereau 12% din vânzările de produse lactate, în acest an ponderea s-ar putea dubla, la 24%. Cu un preţ mai mic cu cel puţin 20-30%, mărcile private muşcă din cota de piaţă a marilor producători şi în industrii precum uleiul, conservele sau apele minerale. Astfel, un segment de piaţă aproape inexistent în urmă cu şase ani ar putea ajunge în acest an la vânzări de 2 mld. euro, potrivit estimărilor ZF.
Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.08.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei