Cu acest tren, construit in perioada interbelica, au calatorit in urma cu zeci de ani lideri precum regele Carol al II-lea, regele Mihai, Nicolae Ceausescu, fostul presedinte al SUA, Gerald Ford, si, de curand, principesa Margareta si principii Radu si Nicolae.
Acesta s-a dorit a fi un mijloc de transport pentru regele Ferdinand si regina Maria, insa regele nu l-a folosit niciodata, pentru ca trenul creat in uzina Ernesto Breda /Construzioni Meccaniche din Milano, a iesit din fabricatie in iunie 1928, la un an dupa moartea acestuia. Astfel, printre membrii familiei regale care au folosit trenul in urma cu cateva zeci de ani s-au numarat regina Maria, regele Carol al II-lea, principesa mama Elena si regele Mihai.
Familia regala a folosit pentru ultima data trenul in 3 ianuarie 1948 cand Majestatea Sa, regele Mihai, a luat ultimul pranz pe teritoriul Romaniei, odata cu plecarea in exil.
A urmat o pauza de 62 de ani, pana cand familia regala a folosit din nou trenul, in octombrie anul trecut principesa Margareta si principii Radu si Nicolae calatorind cu acesta de la Bucuresti la Alba-Iulia, pentru a sarbatori a 90 de ani de la Incoronarea regilor Ferdinand I si Maria. Trenul regal a devenit prezidential. Ceausescu, Hrusciov si Ford, printre calatori Pauza a fost atat de lunga, pentru ca in 1948, dupa exilul regelui Mihai, trenul a devenit prezidential, pana in anul 1977, cand a fost inlocuit de un tren fabricat la Arad.
In 1978, trenul a fost retras din circulatie, iar in 2004 a fost preluat de Societatea Feroviara de Turism SFT-CFR, companie care il administreaza si astazi.
In 1955, aici s-au purtat discutiile dintre liderul comunist roman Gheorghe Gheorghiu-Dej si Nikita Hrusciov, conducatorul Uniunii Sovietice, despre retragererea trupelor sovietice din Romania, iar in 1975 au calatorit de la Bucuresti la Sinaia, Nicolae Ceause