Pentru a face faţă pe toate suprafeţele de rulare, R 1200 GS vine cu cinci moduri de pilotaj: Road, Rain, Dynamic, Enduro şi Enduro Pro
Specificaţii tehnice, inovaţii, dotări extra şi alte detalii de PR se pot citi în fişele disponibile pe site-ul BMW Motorrad România. E drept, R 1200 GS pare o motocicletă excelentă, însă am decis să o luăm la un test şi să vă spunem exact cum se simte, cum ajută îmbunătăţirile aduse de inginerii bavarezi şi, mai ales, dacă va continua să sporească cifra de aproape 200.000 de unităţi vândute până acum în lume. Bucureşti – Piteşti – Valea Oltului – Voineasa – Lacul Petrimanu şi retur, adică 550 de kilometri de test.
La fel de uşor de aplecat precum o „sportivă”
Impresionează uşurinţa cu care îţi menţii echilibrul în trafic, la viteze mici. Ciclistica este extraordinară, schimbatul vitezelor nu mai provoacă „şocurile” care altădată te puteau dărâma, iar acceleraţia cu sistemul E-gas răspunde oricât de uşor sau violent vrei să răspundă de îndată ce îi înveţi „chichiţele”. La drum lung şi drept, R 1200 GS e cum îl ştiam. Comod, cu vizibilitate excelentă, cu un parbriz uşor ajustabil care te protejează de vânt şi cu un consum minim. Pe curbe, obserbi cum motocicleta e la fel de uşor de înclinat precum o „sportivă”, iar sistemele de siguranţă ESA, ASC, ABS, alături de Dynamic Electronic Suspension Adjusment (ESA), îţi oferă un sentiment de siguranţă chiar în condiţii de drum prost, cu accelerări şi frânări dure.
Motocicleta gândeşte pentru tine
Motorul boxer cu doi cilindri este acum răcit cu aer/lichid, deci adio ulei, în ideea de a răcori cu precizie exact elementele care sunt expuse căldurii excesive. Propulsorul produce 125 de cai putere la 7700 rpm şi este gândit să ofere putere în funcţie de modul de pilotaj. Se poate alege între Rain, Road, Dynamic, Enduro şi Enduro Pro, iar