Controlorii Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) au împărţit joi amenzi în tot oraşul, deşi călătorii nu aveau de unde să îşi cumpere bilete, casele fiind închise.
Directorul RATUC, Liviu Neag, susţine că deja s-a dispus anularea unor procese verbale, dar unii călători vor trebui , totuşi , să plătească amenda, fără a preciza cu exactitate şi motivul. În total, controlorii au scris 92 de amenzi contravenţionale.
Un clujean a reclamat joi că a fost amendat de controlori pe un mijloc de transport în comun, deşi nu a avut de unde să-şi cumpere tichet de călătorie, casele de bilete ale Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) fiind închise. Cazul nu a fost singular, controlorii acordând un total de 92 de amenzi contravenţionale. Sesizarea făcută de clujeanul amendat a ajuns în mass-media, iar conducerea RATUC a reacţionat. Liviu Neag, directorul Regiei Autonome susţine că procesul verbal a fost anulat, dar nu garantează că toţi călătorii sancţionaţi vor putea să scape de achitarea sumei aferente contravenţiei. „Am verificat acest caz şi am dispus anularea procesului verbal de constatare a contravenţiei pentru persoana în cauză. Ceea ce pot să vă spun este că într-o zi de sărbătoare avem deschise 50 de chioşcuri de vânzare a biletelor, conform programului pe care îl avem pentru sâmbătă şi duminică. Orice persoană care e amendată are dreptul la o contestaţie, dar asta nu înseamnă că oricine umblă gratis pe mijloacele de transport în comun va putea face o contestaţie care să fie şi admisă. Nu înseamnă că se vor anula toate amenzile", spune Neag. Pe scurt, RATUC a anulat o singură amendă după sesizarea apărută în presă, dar restul de 91 de contravenţii vor fi „analizate".
Regia Autonomă de Transport Urban promite, însă, că pe viitor se vor rezolva toate problemele în privinţa achiziţionării de bilete. „Într-o zi obişnuită avem 8