CNANDR a dat undă verde pentru ca patru firme să ridice patru pasarele pentru pietoni pe DN1 în localităţile din Azuga, Buşteni şi Comarnic înainte de a finaliza procedura legală de achiziţie publică şi a semna contractele cu acestea. Gandul.info a publicat o anchetă cu privire la suspiciunile asupra legalităţii noilor construcţii suspendate.
Societăţile au început lucrările exact în ziua în care a început procedura de încredinţare directă şi a fost publicată invitaţia de participare, respectiv pe 6 august, deşi în documentaţie se preciza că ofertele au termen de depunere pe 7 august la ora 8:30, titrează sursa citată.
Pe 7 august, lucrările au fost adjudecate chiar de companiile care se apucaseră de treabă înainte cu o zi, ele fiind cunoscute ca abonate la contracte cu statul.
Pentru cele patru pasarele statul plăteşte 400.000 euro.
Surse din cadrul CNADNR au declarat pentru Gândul că mai întâi constructorii s-au apucat de lucru şi abia apoi Direcţia Regională Bucureşti a CNANDR a demarat procedurile de achiziţie. Au fost contractate patru companii din Prahova care sunt abonate la licitaţiile publice.
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Şova, a declarat, pentru sursa citată, că nu „pândeşte licitaţiile" şi că nu e treaba lui să urmărească cum se cheltuieşte banul public.
Directorul care a semnat documentele achiziţiei spune că nu este nimic ilegal, dar nu a fost în stare să spună dacă a semnat contractele pentru construcţia pasarelelor.
Pe DN 1 în dreptul localităţilor Buşteni, Azuga şi Comarnic vor fi puse în funcţiune patru pasarele pietonale. De construcţia acestor pasarele se ocupă CNADNR prin Direcţia Regionala Bucureşti. Lucrările pentru cele patru pasarele au fost încredinţate direct de Direcţia Regională Bucureşti către patru companii. Contractarea acestor