Potrivit informaţiilor, bătălia se dă în Orientul Mijlociu, unde unul dintre cele mai bune aeroporturi ajunge să genereze 32% din PIB-ul unui emirat
Primele ţări care au dat startul cursei pentru cel mai modern şi mai mare aeroport din Orientul Mijlociu au fost Dubai, Doha şi Abu Dhabi. Toate au atuuri importante când vine vorba de poziţia pe hartă, fiecare dintre ele aflându-se la aproximativ şase ore distanţă de două treimi din populaţia lumii.
Terminalele pe care vor să le ridice s-ar traduce astfel în câştiguri importante atât pentru operatorii aerieni naţionali, pentru turism, cât şi pentru o dezvoltare imobiliară semnificativă, potrivit publicaţiei Quartz.
Aeroportul internaţional din Dubai, pe harta celor mai aglomerate aeroporturi
Aeroportul internaţional din Dubai facilita tranzitul a doar 18 milioane de pasageri în 2003. Doar nouă ani mai târziu, în 2012, numărul acestora a crescut la 57 de milioane, adică a devenit mai mult decât triplu. În 2013, a reuşit chiar să depăşească Charles de Gaulle, din Paris, ocupând poziţia secundă în topul celor mai aglomerate aeroporturi din lume, iar până în 2015 este estimat să devanseze şi Heathrow, din Londra, din punct de vedere al traficului internaţional.
Succesul de care se bucură aeroportul a ajutat, de asemenea, la înflorirea mai multor industrii din ţară, transformând în acelaşi timp compania aviatică naţională în a treia cea mai mare la nivel mondial.
Dubai Duty Free, magazinele care operează în incinta aeroportului, sunt aşteptate să aibă în acest an încasări de 1,8 miliarde de dolari. Mai mult, chiriile pe partea de logistică şi a zonei de business care înconjoară aeroportul sunt cu până la 60% mai mari faţă de altele din restul districtelor industriale din regiune.
Aeroportul generează 32% din PIB-ul Dubaiului
Dar Dubaiul a ales să