Agricultorii vor avea posibilitatea de a-şi achita impozitele pentru activităţile derulate la primăria de care aparţin, în cadrul unui departament de specialitate, în situaţia în care în localitatea respectivă nu mai există o unitate a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Potrivit unui proiect de act normativ, acest lucru va fi realizat pentru ca oamenii să nu se deplaseze pe distanţe mari, până la unităţile administraţiilor finanţelor publice la care sunt înregistraţi ca plătitori de impozit şi contribuţii aferente veniturilor din activităţi agricole.
Astfel, primăriile vor deschide conturi separate, iar sumele încasate de la contribuabilii persoane fizice care desfăşoară activităţi agricole vor fi depuse de către departamentul de specialitate din cadrul primăriilor, în cel mult două zile lucrătoare, în conturi separate pentru bugetul de stat, respectiv cel de asigurări sociale.
Procedura de încasare şi de virare la bugetul de stat şi bugetele asigurărilor sociale a sumelor încasate, precum şi modul de colaborare şi de realizare a schimbului de informaţii între organele fiscale din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi organele fiscale din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale, se aprobă prin ordin comun al ministrului Finanţelor Publice şi al ministrului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, după cum prevede proiectul de ordonanţă.
Codul de procedură fiscală stabileşte că administrarea impozitelor şi taxelor datorate bugetului de stat este de competenţa ANAF. Această regulă se aplică şi în ceea ce priveşte administrarea impozitului şi contribuţiile aferente veniturilor din activităţi agricole.
În urma procesului de reorganizare ANAF, direcţiile judeţene ale finanţelor publice au fost desfiinţate, iar în locul lor se vor înfiinţa direcţii regionale ale finanţelor publice, instituţii publice