Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a anunţat că Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) se va privatiza în cel mai scurt timp. Principalul motiv este lipsa profitului Regiei, Oprescu declarând că bugetul local nu mai poate suporta cheltuielile companiei. „Dânşii nu produc decât 10%, restul acoperă Primăria. Nu mai există bani ca să poţi da cu nemiluita“, a spus Oprescu.
Scandalul între cele două instituţii a izbucnit în luna iulie, când directorul general al RATB, Adrian Câmpurean, a anunţat că a demisionat din funcţie, în principal din cauza subfinanţării instituţiei, al cărei buget pe 2013 este cu 25% mai mic decât cel propus de regie. Replica lui Oprescu nu a întârziat. „Asta e o ipocrizie. La RATB, în fiecare an, mi-au cerut creşterea participării Primăriei. Au cerut mereu mai mult cu 30 la sută. Nu am putut sa le dau pentru că nu am buget“, a afirmat Sorin Oprescu la Antena 3.
Surse din CA al RATB au spus că de fapt demisia lui Câmpurean a fost mai mult demitere, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, fiind cel care a cerut demisia şefului regiei. Motivul pentru care Oprescu a cerut debarcarea lui Câmpurean este scumpirea biletului de transport în comun. Potrivit surselor citate, Oprescu a cerut mărirea tarifului, iar Câmpurean s-a opus. Primarul general a spus însă că necesitatea majorării biletelor RATB „este o minciună“, ca să îşi acopere „ei“ cheltuielile, argumentând că „veniturile RATB din bilete reprezintă 10%“. „La minciunile astea gogonate eu le spun: eu le asigur motorina, flotila e întreagă, 200 de maşini sunt încă în garanţie. Restul sunt invenţii“, a conchis Sorin Oprescu.
Privatizarea este un vis mai vechi de-al primarului Oprescu, pentru care a fost acuzat de nenumărate ori că singurul lui interes este să aibă acces neîngrădit la bugetul RATB. Declaraţiile legate de necesitatea transformării RATB în societate comerc