În primul trimestru, investiţiile în publicitate au crescut la nivel mondial cu 1,9%
Pieţele din Orientul Mijlociu, America Latină şi Asia-Pacific au avansat, în timp ce în Europa se menţine declinul
Televiziunea a rămas tipul dominant de media, cu 59% cotă de piaţă şi 3,5% creştere la nivel global
Cu toate că, la nivel global, cheltuielile cu publicitatea au început să îşi revină, Europa îşi continuă declinul, pe fondul problemelor din regiune, conform studiului Nielsen Global Adview.
Astfel, în primul trimestru al acestui an, investiţiile în publicitate au avansat cu 1,9%, la nivel global, comparativ cu nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut.
"Trendurile au fluctuat în toate regiunile, în contextul scăderii cheltuielilor trimestriale în Europa, al creşterii uşoare în Orientul Mijlociu, America Latină şi Asia-Pacific, şi al nivelului constant în America de Nord", se precizează în studiul citat.
Astfel, cheltuielile în Orientul Mijlociu şi Africa au continuat să îşi revină după declinul de la începutul anului 2012, în timp ce cheltuielile pentru publicitate au crescut cu 2,9 procente în timpul primului trimestru. În ciuda unei pante ascendente, regiunea rămâne afectată de tulburarile civile din Egipt, una din cele mai mari pieţe ale regiunii, în care cheltuielile pentru publicitate au scăzut cu 20 de procente.
America Latină - cea mai performantă regiune
America Latină a fost cea mai performantă regiune în primul trimestru, cu o creştere a cheltuielilor cu publicitatea de 11,9 procente. "În mod impresionant, cheltuielile au crescut în toate ţările din regiune în timpul acestei perioade. Această regiune emergentă înfruntă provocări specifice, dat fiind faptul că unele ţări, precum Argentina, înregistrează o creştere a şomajului şi o inflaţie ridicată", precizează analiştii Nielsen.
În ceea c