Societatea Feroviară de Turism are în portofoliu trenurile de epocă ale României, cel mai vechi fiind trenul Călugăreni.
Trenul Călugăreni a transportat în perioada Războiului de Independenţă din 1877-1878 militari ruşi, dar şi regele Carol a fost unul dintre pasageri, alături de ţarul Alexandru al II-lea şi suita sa regală.
Trenul Călugăreni a circulat între anii 1869–1918 pe calea ferată Bucureşti – Giurgiu, aceasta fiind prima linie de cale ferată din Principatele Unite.
Trenul este alcatuit din trei vagoane construite la Fabrica Ashbury din Manchester, Anglia, între anii 1866–1869.
Restaurate zece ani mai târziu, vagoanelor li s-au adăugat suporturi pentru bagaje. Tot atunci a fost înlocuit postavul de la vagonul de clasa I cu pluş rosu, iar muşamaua de la vagonul de clasa a II-a a fost schimbată cu postav verde.
Mai mult pe Economica.net
Societatea Feroviară de Turism are în portofoliu trenurile de epocă ale României, cel mai vechi fiind trenul Călugăreni.
Trenul Călugăreni a transportat în perioada Războiului de Independenţă din 1877-1878 militari ruşi, dar şi regele Carol a fost unul dintre pasageri, alături de ţarul Alexandru al II-lea şi suita sa regală.
Trenul Călugăreni a circulat între anii 1869–1918 pe calea ferată Bucureşti – Giurgiu, aceasta fiind prima linie de cale ferată din Principatele Unite.
Trenul este alcatuit din trei vagoane construite la Fabrica Ashbury din Manchester, Anglia, între anii 1866–1869.
Restaurate zece ani mai târziu, vagoanelor li s-au adăugat suporturi pentru bagaje. Tot atunci a fost înlocuit postavul de la vagonul de clasa I cu pluş rosu, iar muşamaua de la vagonul de clasa a II-a a fost schimbată cu postav verde.
Mai mult pe Economica.net