Hyperloop e un vehicul revoluţionar de transport pe care creatorul său îl vrea cât mai curând în folosinţă, chiar dacă el n-are timp să-i dedice. Pe cât de frumos şi inovator este proiectul, pe atât de nevalorificat ar putea sfârşi. De-a lungul timpului nu de idei a dus omenirea lipsă.
Pe scurt, Hyperloop ar trebui să fie acel vehicul care să anuleze utilitatea unui avion pe distanţe mai mici de 1.500 kilometri. Potrivit creatorul, costă maximum 10 miliarde de dolari să fie construit, deşi cifra este contestată de alţi experţi, iar viteza maximă ar fi de până în 1.200 kilometri pe oră. Hyperloop însă nu va fi pus pe picioare de către Elon Musk, el are deja SpaceX şi Tesla Motors în grijă. El vrea ca cei interesaţi să ia proiectul şi să-l valorifice.
„Der Spiegel“ trece în revistă câteva proiecte care erau la fel de revoluţionare la vremea lor sau care promiteau că vor eficientiza transportul foarte mult. N-a fost să fie aşa şi au rămas idei frumoase care fie n-au putut fi exploatate, fie n-au fost rentabile. Mai jos sunt 5 dintre cele mai interesante.
StarTram. Elon Musk vrea, prin SpaceX, să pună bazele transportului ieftin în spaţiu, întâi comercial, apoi recreativ. Poate StarTram i-ar fi fost la îndemână. Se voia un sistem de lansare a navetelor spaţiale bazat pe tehnologia maglev a trenurilor de mare viteză din Japonia sau Germania, adică vehiculul să utilizeze levitaţia magnetică şi nu roţile sau combustibilul. Susţinătorii proiectului spun că astfel ar fi reduse costurile de călătorie în spaţiu.
Avionul-tren. George Bennie a combinat un avion şi şinele de tren pentru a crea acest vehicul. La baza vehiculului erau şinele pe care să circule, iar în partea de sus erau cele de ghidare. Prototipul a mers pe o linie de 120 de metri, lângă Glasgow, în anii '30. Bennie nu a strâns însă suma necesară pentru a continua, astfel că în 1937 a