O parte a podului Traian s-a prăbuşit vineri dimineaţa. Semnalele de alarmă trase în ultimele luni nu au “mişcat” autorităţile locale.
Podul Traian, vechi de aproape 80 de ani ar trebui reconstruit, sunt de părere inginerii constructori de drumuri şi poduri din Cluj-Napoca. Edilii oraşului iau în discuţie, în această săptămână, soarta podului, după ce vineri dimineaţa, o porţiune de 20 de metri din pod s-a surpat. Incidentul s-a produs la doar 4 luni după ce o bătrână de 83 de ani din Cluj-Napoca era să cadă în Someşul Mic, în luna aprilie, din cauza unei găuri în pod. Autorităţile încă nu ştiu cine cu cine se vor întâlni astăzi, ori ce se va întâmpla cu podul. Între timp, inginerii susţin că, în lipsa unor recondiţionări atente, podul din Cluj-Napoca ar putea avea aceeaşi soartă ca podul 9340 peste Mississippi: construcţia s-ar putea prăbuşi integral.
Specialiştii în construcţia de drumuri şi poduri din Cluj susţin că pe podul Traian ar trebui interzisă circulaţia troleibuzelor, precum şi a altor maşini care depăşesc 7 tone, altminteri construcţia s-ar putea surpa cu totul. În urma incidentului de vineri nu a fost făcută vreo expertiză tehnică a podului. Autorităţile ridică din umeri şi spun că soarta podului va fi discutată astăzi, informal. Nu s-a convocat nicio şedinţă de Consiliu Local. Inginerii constructori susţin că restricţiile de viteză pe pod impuse de Primăria Cluj-Napoca, în urma incidentului, sunt insuficiente.
Podul care leagă strada Traian de Piaţa Mihai Viteazul, s-a surpat vineri dimineaţă, pe o porţiune de 20 de metri. Aflate în concediu de Sfântă Maria, autorităţile au ridicat din umeri. Deocamdată, se vor întâlni toţi factorii implicaţi, ca să "discute" ce se va întâmpla. După 12 ore de la producerea incidentului, maşinile puteau circula pe partea carosabilă, cu o restricţie de viteză.
Inginerii constructori contactaţi d