Când se simt deprimate sau singure, multe persoane dau fuga in magazine, sperand ca, astfel, isi vor gasi "alinare". Cercetatorii de la Universitatea din Chicago sustin insa ca, in realitate, acest "tratament" este inutil, el nefacand altceva decat sa amelioreze pe termen scurt starea de spirit.
De fapt, alungarea sentimentului de singurătate prin shopping poate crea un cerc vicios: oamenii cumpără doar pentru că, simtindu-se singur, vor sa scape de acest sentiment. Dar este o incercare gresita, scrie dailymail.co.uk.
Studiul cercetătorilor americani, publicat în Journal of Consumer Research, a analizat datele furnizate de 2.500 de clienţi in decurs de peste şase ani. S-a constatat, astfel, ca, în timp ce singurătatea contribuie la "materialism", cele două au o relaţie bidirecţională.
Definind materialismul ca "importanţa pe care consumatorii o acordă achiziţionării şi deţinerii unor bunuri materiale", studiul susţine că acesta poate afecta relaţiile sociale, determinând amplificarea sentimentului de singurătate.
Aşadar, înainte de a arunca la gunoi toate cardurile de credit, trebuie menţionat că cercetătorii au descoperit că acest cerc vicios se aplică doar în cazul a două subtipuri de materialism - "achiziţionarea unor bunuri ca sursă de fericire" şi "posesia definită ca succes", amândouă amplificând, în timp, sentimentul de singurătate.
Cu toate acestea, dacă oamenii se aşteaptă ca achiziţionarea unei rochii să vindece un sentiment interior de nefericire sau dacă o fac doar pentru a le arăta prietenilor şi colegilor cât de fericiţi sunt, această acţiune ar putea conduce la o stare de singurătate mult mai accentuată decât înainte de sesiunea de cumpărături, noteaza Mediafax.