Săptămâna trecută s-a făcut anul de la apariţia Digi 24 Oradea, al cărei obiectiv declarat a fost să impună un nou standard de calitate, atât la nivelul conţinutului, cât şi al calităţii tehnice a transmisiunilor. Profesionalismul şi echidistanţa sunt nu doar sloganurile postului, ci şi atributele uneia dintre emisiunile cele mai reprezentative, "Vocile Bihorului", realizată de Octavian Haragoş, un veteran al talk-show-urilor găzduite în ultimii nouă ani de televiziunile locale.
Îmboldit de BIHOREANUL să dezvăluie câteva din secretele postului, Haragoş, concomitent asistent universitar la Jurnalism, vorbeşte şi despre modul în care presa se raportează la societatea care o "consumă", dar şi despre subiecţii care îi formează "materia primă".
- Prin ce se deosebeşte Digi 24 faţă de celelalte posturi locale?
- În primul rând trebuie evidenţiate diferenţele de calitate tehnică şi de rigurozitate în realizarea ştirilor şi a emisiunilor. Noi funcţionăm după canoane specifice unei televiziuni naţionale, iar de asta îţi dai seama de la început, datorită modului în care sunt montate imaginile, modului în care sunt editate şi prezentate ştirile. Conţinutul contează şi el foarte mult, pentru că şi aici avem rigori. De pildă documentarea, pe care noi o vrem făcută ca la manual. Nu foarte multe televiziuni din România se pot mândri că realizează un jurnalism ca la carte.
- În ce măsură echidistanţa Digi are de-a face cu potenţa financiară a proprietarului Zoltan Teszari?
- Nu cred că imparţialitatea unei instituţii media e legată de puterea financiară a patronului. Ca dovadă, există mulţi proprietari potenţi cu televiziuni ce nu sunt echidistante. În cazul nostru imparţialitatea vine din principiile de la care nu vrem să ne abatem şi de la conştiinţa că ceea ce facem nu facem pentru noi, ci pentru cetăţean.
- Sunteţi de un an pe piaţă şi deja sun