Specialiştii în marketing îşi optimizează din ce în ce mai mult e-mailurile pentru dispozitivele mobile. În plus, e-mailurile comportamentale, generate de acţiuni specifice ale utilizatorilor performează mult mai bine faţă de emailurile generale, potrivit unui studiu Episilon, despre evoluţia ratei de deschidere şi click în cadrul campaniilor de e-mail marketing. Astfel, conform studiului citat, media de deschidere a e-mailurilor în SUA a crescut în primul trimestru al anului 2013, la 5,1%, după ce în ultimele trei luni ale anului trecut se înregistrase un declin.
Emailurile declanşate automat, mai performante
Rata de deschidere a emailurilor declanşate automat (triggered) a avansat la o medie de 50% în primul trimestru al anului, fiind cea mai bună performanţă din ultimii ani, cu 60,1% mai mare decât rata de deschidere a e-mailurilor obişnuite.
Rata de click pentru emailurile triggered şi-a revenit după cinci trimestre consecutive, de la 9% în trimestrul al patrulea la 11,2%. Media ratei de click pentru acestea din urmă a fost mai mult decât dublă faţă de rata e-mailurilor obişnuite.
Şi în trimestrul 3, rata de abandon a paginilor, pentru utilizatorii veniţi din emailurile triggered, a continuat să fie una bună de numai 4,1%, cu puţin sub rata de retenţie pe pagină a e-mailurilor obişnute, de 96,4%. Cu toate acestea, mesajele trimise automat au reprezentat doar 3,3% din volumul emailurilor totale, mai mult cu 2,3% faţă de anul precedent şi în acelaşi timp, mai puţin cu 5% faţă de al patrulea trimestru al lui 2012.
Domenii cu cea mai bună rată de click
Creşterile cele mai mari s-au înregistrat în domeniul serviciilor bancare (41,6%) şi în retail (39,1%). Domenii precum publishing/media au avut creşteri de doar 19,3%.
În ceea ce priveşte rata de click, cele mai bune rezultate le-au înregistrat industr