Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a urmat tendinţa din primul trimestru, arătând o creştere de 4,7% în T2 2013 faţă de acelaşi trimestru al lui 2012. Primele şase luni ale anului au adus o creştere de 4,3% faţă de prima jumătate a lui 2012, ajungând la o valoare de 699 milioane de euro.
Cel mai mare sector din trimestrul al doilea 2013 a fost cel de Telecom, cu o valoare totală de 99 milioane de euro, fiind totodată sectorul care a generat cea mai mare creştere de valoare, de 17% faţă de T2 2012. O altă creştere notabilă a fost cea înregistrată de sectorul electrocasnicelor mari, de aproape 5% în valoare faţă de T2 2012, precedentul trimestru de creştere pentru acest sector înregistrân-du-se în anul 2011. Piaţa foto, care a înregistrat o descreştere de 25,5%, împreună cu piaţa de imprimante şi multifuncţionale (-8,8%) şi piaţa de electronice (-5,2%) au fost singurele sectoare cu rezultate negative.
Telecom: Segmentul de smartphone-uri îşi continuă trendul ascendent
Al doilea trimestru al lui 2013 a adus o creştere pentru sectorul de telecom, de 17% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, valoarea nesubvenţio-nată totală fiind estimată la 99 milioane euro.
Segmentul smartphone a fost principalul motor de creştere, în timp ce telefoanele mobile continuă să scadă.
Electrocasnice mici: Sectorul de electrocasnice mici continuă trendul pozitiv
Piaţa electrocasnicelor mici a atins valoarea de 24 milioane euro în T2 2013, valoare cu 8,7% mai mare decât în T2 2012. Această evoluţie pozitivă se reflectă şi în vânzările din prima jumătate de an, în care s-a înregistrat o creştere de 4,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În ceea ce priveşte cea mai mare piaţă din acest sector, cea a aspiratoarelor, atât modelele cu sac cât şi cele fără sac au avut rate de creşteri de două cifre în com-paraţie cu