Multe persoane fac cumparaturi atunci cand se simt deprimate sau singure, dar, desi acest "tratament" poate imbunatati pe termen scurt starea de spirit, cercetatorii de la Universitatea din Chicago (SUA) sustin ca este inutil, amplificand sentimentul de singuratate. Studiul cercetatorilor americani, publicat in Journal of Consumer Research, a analizat datele oferite de 2.500 de clienti, pe o perioada de peste sase ani, autorii lucrarii descoperind ca, in timp ce singuratatea contribuie la "materialism", cele doua au o relatie bidirectionala.
De fapt, alungarea sentimentului de singuratate prin cumparaturi poate crea un cerc vicios, in care oamenii cumpara doar pentru ca se simt singuri si continua sa faca acest lucru intr-o incercare gresita de a se vindeca de singuratate, informeaza dailymail.co.uk.
Definind materialismul ca "importanta pe care consumatorii o acorda achizitionarii si detinerii unor bunuri materiale", studiul sustine ca acesta poate afecta relatiile sociale, determinand amplificarea sentimentului de singuratate .
Asadar, inainte de a arunca la gunoi toate cardurile de credit, trebuie mentionat ca cercetatorii au descoperit ca acest cerc vicios se aplica doar in cazul a doua subtipuri de materialism - "achizitionarea unor bunuri ca sursa de fericire" si "posesia definita ca succes" , amandoua amplificand, in timp, sentimentul de singuratate.
Cu toate acestea, daca oamenii se asteapta ca achizitionarea unei rochii sa vindece un sentiment interior de nefericire sau daca o fac doar pentru a le arata prietenilor si colegilor cat de fericiti sunt, aceasta actiune ar putea conduce la o stare de singuratate mult mai accentuata decat inainte de sesiunea de cumparaturi . Multe persoane fac cumparaturi atunci cand se simt deprimate sau singure, dar, desi acest "tratament" poate imbunatati pe termen scurt starea de