- după ce patronul Blue Air, Nelu Iordache, a fost arestat preventiv, compania s-a vândut unei asociații formate dintr-o firmă belgiană, Maxitours, și doi angajați ai Blue Air – noul proprietar a plătit 9 milioane de lei din suma licitată (30 milioane euro), iar diferența o achită cei care cumpără acum bilete Blue Air – practic, călătorii Blue Air, inclusiv băcăuanii, contribuie la cumpărarea firmei, în timp ce compania aeriană a lăsat de izbeliște modernizarea Aeroportului Bacău – datoriile companiei vor rămâne probabil în cârca statului, deci a contribuabililor români – problema este ca Blue Air să aibă totuși capacitatea de a rămâne în viață, astfel încât cei care au cumpărat bilete să poată ajunge la destinație, indiferent de suveicile financiare ale operatorului low-cost
Claudiu TĂNĂSESCU
Airline Management Solutions urma să fie noul proprietar al companiei de zbor Blue Air, principalul operator aerian de pe Aeroportul Internațional “George Enescu” din Bacău. Aceasta este formată din compania belgiană Maxitours, cea care acum eliberează biletele către călători, și doi angajați ai Blue Air, piloți de meserie. Tranzacția s-a încheiat pentru suma de 30 milioane de euro. Noul proprietar a plătit însă, până în prezent, doar 9 milioane de lei (puțin peste 2 milioane de euro), din care 6 milioane de lei au fost achitate în avans, reprezentând plăți urgente. Suma reprezintă contravaloarea brandului, operațiunilor și bazei de date de pasageri. Tranzacția nu a inclus activele și pasivele, adică și datoriile firmei către bugetul de stat, bănci și terți furnizori. Potrivit Casei de Insolvență Transilvania, noul proprietar va plăti garanții bancare suplimentare de 5 milioane euro pentru eliberarea cash-ului colateral. Alte 28 de milioane de euro reprezintă suma pentru obligațiile ulterioare, mai exact pentru asigurarea curselor pentru cei care deja și-au luat