Compania Naţională de Drumuri (CNADNR) nu poate preciza când vor fi construite primele staţii de benzinărie pe tronsonul Cernavodă – Constanţa.
Autostrăzile sau tronsoanele de autostradă precum Cernavodă-Constanţa sau Bucureşti-Ploieşti inaugurate în ultimul an nu au până în prezent nici măcar în plan o inaugurare de spaţiu de serviciu funcţional, cu benzinărie. Astfel, un şofer poate merge aproape 80 km pe autostradă, de la Feteşti până în Constanţa, fără să întâlnească o benzinărie.
Din acest motiv, se întâlnesc cazuri în care coada în prima benzinărie pe A2 dinspre Constanţa, spre Bucureşti, cea de la Feteşti, să blocheze şi prima bandă a autostrăzii cu maşinile care aşteptau să alimenteze.
„Coada la prima benzinărie dinspre Constanţa era atât de mare, încât maşinile ajungeau să staţioneze pe autostradă pentru a alimenta. Toate pompele erau ocupate“, spune Alexandru B., un turist care se întorcea duminică seară de la mare.
Pentru Bucureşti-Constanţa, înainte ca primele benzinării să apară pe noul tronson de autostradă deschis circulaţiei anul trecut, Compania Naţională de Drumuri trebuie întâi să atribuie unei companii întreţinerea tronsonului, abia după care vor apărea şi primele benzinării pe autostrăzile respective.
„În prezent este în derulare dialogul cu candidaţii preselectaţi în cadrul procedurii de dialog competitiv pentru operarea şi întreţinerea autostrăzilor Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa“, au spus oficialii de la CNADNR.
O situaţie similară s-a întâlnit şi pe primul tronson al autostrăzii A2, Bucureşti-Feteşti. Primele benzinării de pe acest tronson au apărut în 2009, adică la aproape cinci ani de la deschiderea traficului pe primii kilometri ai autostrăzii şi la doi ani de la deschiderea traficului pe întreg tronsonul Bucureşti-Feteşti. În prezent sunt peste zece staţii de alimentare pe acest