Echipamentele electrice şi dispozitivele mecanice, textilele şi mijloacele de transport sunt principalele produse exportate în cele mai importante 10 ţări partenere ale României în comerţul extern. Puternicele ţări Germania, Italia şi Franţa se menţin pe podium în topul principalelor ţări partenere la export.
România este prin tradiţie unul dintre cei mai mari producători de îmbrăcăminte şi încălţăminte din Europa, forţa de muncă ieftină, personalul calificat şi apropierea de pieţele vestice fiind factorii principali care au convins brandurile străine să îşi treacă pe etichetele hainelor „made in Romania“. Salariile din industria textilă sunt printre cele mai mici din economie şi printre cele mai mici din Europa. Astfel, angajaţii din producţia de textile în România sunt de regulă plătiţi cu aproximativ 1.000 de lei (sub 220 euro) lunar, şi de multe ori cu salariul minim pe economie, mai ales în provincie. Cei mai mari zece producători locali de textile au realizat anul trecut Ăhaine pentru branduri de lux ca Dolce & Gabbana şi Armani, dar şi pentru nume mari precum Zara, Benetton, H&M sau C&A, în valoare de circa jumătate de miliard de euro, o sumă în uşoară scădere comparativ cu anul anterior.
Ponderea produselor textile în total exporturi a scăzut însă în ultimii ani, spre 8%. În ultimii ani România a pierdut o parte din comenzi din cauza pieţei asiatice, unde costurile cu forţa de muncă sunt mai mici.
Cea mai mare pondere în exporturile României (circa un sfert din total) revine dispozitivelor mecanice şi echipamentelor electrice, urmate de mijloace şi materiale de transport (în jur de 17%), bunuri cu valoare adăugată ridicată. Situaţia se datorează deschiderii de noi capacităţi de producţie în ultimii ani şi investiţiilor străine care au fost realizate în aceste domenii, în special în domeniul auto. În aceste domenii salar