Consilierii judeţeni au aprobat în plenul de ieri reactualizarea Planului Urbanistic Zonal pentru Aeroportul de la Ghimbav, ţinând cont că faţă de documentul iniţial aprobat în 2007 au apărut mici modificări ale proiectului. Întocmirea documentaţiei va costa 120.000 de lei, bani ce se vor aloca din bugetul autorităţii prin diminuarea sumelor alocate pentru „Proiectarea şi execuţia suprafeţelor de mişcare aeroportuare, ca etapă a doua din dezvoltare etapizată a Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav”
Lucrările pentru execuţia pistei aeroportului internaţional Braşov-Ghimbav, începute la sfârşitul lunii aprilie, se desfăşoară conform graficului stabilit, iar până la finele lunii noiembrie proiectul ar trebui finalizat. Pista va avea o lungime de 2.820 de metri, lată de 40 de metri (60 de metri cu tot cu acostament).
În ceea ce priveşte construcţia turnului de control, preşedintele CJ Braşov Aristotel Căncescu a spus că lucrările pentru acesta costă în jur de 800.000 de euro, o sumă nu foarte mare. În cazul în care nu va primi sprijin financiar de la Guvern, turnul de control va fi construit tot din banii CJ anul viitor. Potrivit preşedintelui CJ, Aristotel Căncescu, construcţia întregului aeroport va costa 40 de milioane de euro, faţă de 60 de milioane cât se prevăzuse iniţial.
Parteneriat cu Primăria Braşov pentru realizarea terminalului
Totodată, CJ Braşov şi Primăria Braşov vor să se asocieze pentru a definitiva întreaga investiţie, ţinând cont că până acum autorităţile braşovene nu au reuşit să primească şi un sprijin financiar guvernamental pentru acest proiect. Şefii celor două instituţii au avut deja unele discuţii preliminare cu privire la etapa ce vizează construcţia terminalului. „Trebuie să stabilim cu exactitate care va fi forma şi structura asociativă dintre noi şi Consiliul Judeţean”, a precizat primarul George Scripcaru. @N_