Bancpost, filiala locală a grecilor de la Eurobank, a cedat în 2012 un portofoliu de credite de consum la care nu mai încasase rate de peste un an având valoarea contractuală de 242 mil. euro. Valoarea netă a fost stabilită la 17,7 mil. euro, rezultând astfel un discount de circa 93%. Transferul a fost realizat pentru îmbunătăţirea calităţii portofoliului şi a indicatorilor de risc de credit. Potrivit raportului anual pe 2012, Bancpost a reuşit stabilizarea întârzierilor la plată sub pragul critic de 90 de zile. Banca a creat o echipă specializată în cadrul reţelei şi a încercat să îmbunătăţească continuu soluţiile de restructurare a creditelor cu probleme.
Cheltuielile cu provizioanele aferente riscului de credit au scăzut astfel cu 14% faţă de 2011, însă acestea au rămas la un nivel ridicat de 192 mil. lei. Soldul net al creditelor acordate de Bancpost s-a redus anul trecut cu aproape 6%, până la 7,1 mld. lei. Aproape 70% din credite sunt din zona de retail. Stocul de provizioane pentru pierderi din credite s-a ridicat la 676 mil. lei. Pentru îmbunătăţirea profilului de risc, în 2012 banca a încheiat patru contracte cu două vehicule ale grupului EFG din care făcea parte privind cedarea unor pachete de credite curente şi neperformante. Astfel au ieşit din bilanţ creanţe contractuale nete de 364 mil. lei, însă banca a rămas administrator pentru creditele respective.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.08.2013.
Bancpost, filiala locală a grecilor de la Eurobank, a cedat în 2012 un portofoliu de credite de consum la care nu mai încasase rate de peste un an având valoarea contractuală de 242 mil. euro. Valoarea netă a fost stabilită la 17,7 mil. euro, rezultând astfel un discount de circa 93%. Transferul a fost realizat pentru îmbunătăţirea calităţii portofoliului şi a indicatorilor de risc de credi