Fiecare dintre cei 1.800 de angajaţi ai Băncii Naţionale va fi plătit în funcţie de cât contribuie la rezultatele financiare ale băncii – aceasta este noua politică de resurse umane care schimbă din temelii practicile dintr-o organizaţie-mamut, în cadrul căreia vârsta medie a angajaţilor este de 45 de ani.
De anul viitor, Banca Naţională începe să implementeze aşa-numitul „sistem integrat de resurse umane“, un proiect la care echipa departamentului de HR din bancă lucrează încă de anul trecut, care are ca principal scop încurajarea performanţei angajaţilor şi găsirea unor modalităţi de dezvoltare a acestora.
„Noul sistem recunoaşte performanţa individuală în corespondenţă cu contribuţia postului pe care îl ocupă fiecare angajat în organizaţie. Performanţa individuală şi comportamentele pe care le manifestă în îndeplinirea obiectivelor şi a atribuţiilor de serviciu vor fi direct legate de recompensă. După faptă, şi răsplată - acesta este principiul extrem de important pe care îl accentuează noul sistem“, a explicat Mugur Tolici, directorul de resurse umane al Băncii Naţionale.
În 2012 BNR a făcut un profit de 696 mil. lei, în 2011 a avut un profit de 301 mil. lei. În 2005 BNR a raportat o pierdere de 3 mld. lei iar în 2006 pierderi de 4,3 mld. lei.
În noul context, în BNR se vor individualiza trasee de carieră pentru fiecare salariat. În linii mari, acestea pot viza dezvoltarea angajaţilor în vederea promovării în viitor în funcţii de conducere sau pentru conturarea unui traseu de carieră în zona non-managerială, de expert cu înaltă calificare sau consilier.
Tolici spune că în acest moment nu se pune problema retrogradărilor în cadrul acestui proces de evaluare, prin care se urmăreşte ca fiecare salariat să îndeplinească într-o măsură cât mai mare cerinţele specifice modelului de competenţe în care se înscrie po