TIMIŞOARA. Proiectul pentru deblocarea traficului în zona centrală a oraşului prinde contur. Plin de entuziasm primarul a dat anunţul despre proiectul din Piaţa Victoriei, repede, pe facebook, până informaţia e caldă.
S-a finalizat caierul de sarcini pentru elaborarea studiului de fezabilitate a proiectului tehnic şi a documentaţiei de execuţie pentru subpasajul din Piaţa Victoriei şi celelalte elemente ale inelului 1 de trafic, şi s-a transmis la ANRMAP pentru publicarea pe SEAP. Iată o nouă promisiune electorală adusă la rampă, anunţă primarul pe pagina sa de socializare.
În pasajul subteran din centrul oraşului se va putea intra fie de pe bd. Republicii, la intersecția cu strada Paris, fie de pe strada Sfântul Ioan, în zona Hotelului Timișoara. Mașinile mici, jeep-urile și microbuzele vor circula pe două benzi, în sens unic. Șoferii care astfel vor economisi timp și nu vor mai sta la cozi în trafic vor putea ieși din pasaj fie pe strada Săvinești, fie pe bd. I.C. Brătianu. Proiectul Primăriei Timișoara va fluidiza circulația de pe străzile Vasile Alecsandri şi Lucian Blaga, care urmează să devină pietonale apoi.
Proiectul își propune să închidă Inelul 1 prin pasajul pe care vrem să-l realizăm în Piața Victoriei prin jumătate din actualul subpasaj. Este inelul care a fost gândit de sute de ani, dar a fost desființat când Piața Victoriei a devenit zonă pietonală. Soluția nu poate fi decât realizarea unui subpasaj prin Piața Operei. Pe acest traseu de la Modex, intersecția Brătianu cu Michelangelo, Continental, Banca Națională, Bastion, Punctele Cardinale, Piața Mărăști, Piața 700, Materna și Modex, vor circula mașini mici și microbuze. Pe tot acest traseu, mai puțin Piața 700 și intersecția străzii 20 decembrie cu Brătianu vor circula și mijloace de transport și vehicule mai mari. Din Piața 700, acestea vor fi deviate pe traseele actuale a