Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din ţara noastră a urmat tendinţa din primele trei luni, arătând o creştere de 4,7% în al doilea trimestru faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit rezultatelor GfK TEMAX.
Primele şase luni ale anului au adus o creştere de 4,3% faţă de prima jumătate a lui 2012, ajungând la o valoare de 699 milioane de euro.
Cel mai mare sector din trimestrul al doilea a fost cel de Telecom, cu o valoare totală de 99 milioane de euro, fiind totodată sectorul care a generat cea mai mare creştere de valoare, de 17% faţă de trimestru al doilea din 2012. O altă creştere notabilă a fost cea înregistrată de sectorul electrocasnicelor mari, de aproape 5% în valoare faţă de T2 2012, precedentul trimestru de creştere pentru acest sector înregistrându-se în anul 2011. Piaţa foto, care a înregistrat o descreştere de 25,5%, împreună cu piaţa de imprimante şi multifuncţionale (-8,8%) şi piaţa de electronice (-5,2%) au fost singurele sectoare cu rezultate negative, se mai arată în comunicatul remis redacţiei.
GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfăşurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390.000 de puncte de vânzare la nivel mondial.
F.A. Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din ţara noastră a urmat tendinţa din primele trei luni, arătând o creştere de 4,7% în al doilea trimestru faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit rezultatelor GfK TEMAX.
Primele şase luni ale anului au adus o creştere de 4,3% faţă de prima jumătate a lui 2012, ajungând la o valoare de 699 milioane de euro.
Cel mai mare sector din trimestrul al doilea a fost cel de Telecom, cu o valoare totală de 99 milioane de euro, fiind totodată sectorul care a