Flanco a înregistrat vânzări în creştere cu 12% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012, principalele motoare de creştere provenind din zona produselor IT, telecom şi electrocasnice mici, se arată într-un comunicat al retailerului.
Piaţa totală de electronice, electrocasnice, IT şi echipamente de telecomunicaţii a crescut cu 5% pe primul semestru, la nivel valoric exprimat în lei, avansul cel mai puternic (de peste 10%) fiind înregistrat de categoriile IT şi telecom.
Flanco a înregistrat schimbări de preferinţe şi comportament de cumpărare în interiorul categoriei IT. "În portofoliul de produse IT comercializate de companie notebook-urile continuă să domine, dar cu o cotă în scădere, de la 71% în primul semestru al lui 2012, la 64% anul acesta, în favoarea altor categorii. Cota notebook-urilor este preluată de segmentul tabletelor, care creşte continuu, de la 10% - cât înregistra anul trecut - la 23% la jumătatea acestui an. Vânzările de accesorii pentru tablete cresc şi ele, în timp ce echipamentele IT de birou - PC-uri şi display-uri - continuă să scadă, ajungând la o cotă de numai 8,5% din totalul vânzărilor de produse IT ale Flanco", se mai arată în comunicat.
Avansul echipamentelor de telecomunicaţii, de peste 40% la nivel de piaţă ‚liberă', a fost determinat de creşterea constantă şi substanţială pe segmentul smartphones. Pentru Flanco, acest segment a fost unul nou introdus în portofoliu, în septembrie 2012, fapt care nu permite încă un calcul procentual raportat la o bază semnificativă, dar creşterea netă pe care a generat-o la nivelul întregii categorii a fost considerabilă, precizează retailerul.
"Alegerea de a ne concentra pe segmentele de produse - IT si telecomunicatii - aflate intr-o continua expansiune a venit in mod firesc, gratie unui model de business agil si mereu orientat catre consumatori, catre nevoile si asteptarile lor,