Peste 1.700.000 de lei costă renovarea pasajului rutier Filimon Sârbu, însă reabilitarea bate pasul pe loc
De la preluarea contractului de către firma Vega ’93, a omului de afaceri Corneliu Istrate, valoarea lucrărilor aproape că s-a dublat
Este sfârşit de sezon estival, iar lucrările de reabilitare ale podului I.P.M.C. ar fi trebuit să zbârnâie, înainte de venirea anotimpului ploios. Totuşi, epopeea pasajului rutier Filimon Sârbu, cunoscut de cei mai mulţi ca podul I.P.M.C. din municipiul Constanţa, arată mai degrabă ca o problemă cu multe necunoscute. Deşi încă de la sfârşitul anului trecut reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri Constanţa anunţau câştigătorul licitaţiei, Vega ’93 S.R.L. Galaţi, pentru reabilitarea podului I.P.M.C., după mai bine de opt luni nu se văd cine ştie ce realizări. Atunci, valoarea anunţată a contractului a fost de 9.852.000 de lei, fără T.V.A. În prezent, pe pasajul rutier tronează, într-adevăr, un utilaj şi din când în când se mai plimbă câte unul sau doi muncitori, însă lucrările nu avansează. Pe podul traversat de mii de autoturisme şi TIRuri se circulă la fel de prost. Sau mai există varianta unor lucrări complexe, iar paşii făcuţi în cadrul proiectului sunt atât de mici încât nu se observă.
Mai mult, o altă chestiune care ridică semne de întrebare, este şi faptul că abia pe 16.08.2013 a fost atribuit, prin negociere, fără anunţ de participare, contractul de renovare a podului I.P.M.C., pentru creşterea accesibilizării Portului Constanţa. Potrivit documentelor oficiale, contractul a fost atribuit companiei Vega ’93 S.R.L. Galaţi şi are o valoare finală de 1.752.027,52 lei, fără T.V.A.
Firma gălăţeană a omului de afaceri Corneliu Istrate este una cunoscută la nivel naţional, întrucât nu ratează aproape nicio lucrare importantă de infrastructură sau în construcţii. Atât reprezentanţii D.R.D.P. Constanţa,