Săptămâna viitoare începe prima sesiune de depunere a cererilor de acord pentru finanţare ce trebuie depuse de patronii care vor să obţină un ajutor de minimis de la stat. Această facilitate se adresează firmelor care nu se află în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare. Solicitanţii acestor ajutoare trebuie să fie înregistraţi ca societăţi comerciale sau societăţi cooperative, să se încadreze în categoria IMM-urilor, să desfăşoare activitate economică. Potrivit Ghidului Solicitantului, firmele trebuie să prezinte un plan de investiţii pentru care se solicită finanţarea, cu evidenţierea cheltuielilor eligibile, dar şi „un studiu tehnico-economic din care rezultă viabilitatea proiectului de investiţii şi eficienţa economică a întreprinderii solicitante în următorii 3 ani de la finalizarea investiţiei“.
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea a anunţat că cererile de acord pentru finanţare se vor înregistra on-line. „După validarea înregistrării on-line, Cererile de acord pentru finanţare, însoţite de documentele justificative, se depun sau se transmit prin poştă sau alte servicii de curierat la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti, menţionându-se pe plic: “Unitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis”“, se arată într-o informare a fiscului vrâncean, unde se precizează că Cererea de acord pentru finanţare va fi însoţită de recipisa de înregistrare on-line, în copie.
Printre condiţiile impuse firmelor care vor acest ajutor de minimis se numără cele privind crearea până la finalizarea investiţiei şi menţinerea, pe o perioadă de minimum 3 ani de la finalizarea investiţiei, a cinci locuri de muncă, din care cel puţin două locuri de muncă pentru persoane care nu au avut contract individua