La fel ca în anul 2011, PPMT-iştii orădeni propun municipalităţii ca noul Plan Urbanistic General al Oradiei să prevadă construirea unui tronson de şosea de centură care să permită scoaterea TIR-urilor şi camioanelor din cartierul Episcopia Bihor.
Problemă veche
Într-o conferinţă de presă desfăşurată marţi, doi dintre reprezentanţii locali ai PPMT, Csomortanyi Istvan şi Kristofi Kristof, au amintit că încă de acum doi ani locuitorii acestui cartier se plâng de zgomotul, vibraţiile şi poluarea chimică provocate de traficul greu ce se desfăşoară pe strada Matei Corvin până la sensul giratoriu din strada Suişului, spre DN 19 Oradea - Satu Mare, precum şi despre faptul că, tot în 2011, au propus ca alternativă construirea unui tronson de şosea lung de 4 kilometri, cu două benzi, câte una pe sens, care să scoată traficul greu pe Şoseaua Borşului, prin zona în care se află halda de deşeuri a oraşului.
De asemenea, cei doi au amintit că despre problema traficului greu din perimetrul oraşului se discută încă din 1995, de când datează Planul Urbanistic General al Oradiei, ce prevedea construirea unui inel ocolitor al întregului oraş, pe un traseu ce cuprindea inclusiv terenuri aflate în proprietatea unora dintre localităţile suburbane. "Inelul ar fi cuprins întreaga Zonă Metropolitană Oradea, dar primăriile din jurul oraşului n-au ţinut cont de PUG, astfel că între timp terenurile au fost ocupate cu construcţii", a explicat Csomortanyi.
Centură vs. Palat
Pentru că în prezent se elaborează un nou PUG, Csomortanyi a arătat că acesta propune ca soluţie pentru ocolirea cartierului Episcopia Bihor continuarea centurii actuale, între Calea Sântandreiului, peste Crişul Repede, prin Sântion şi apoi paralel cu calea ferată până la ieşirea din oraş spre Satu Mare, cu străpungerea capătului viitoarei Autostrăzi Transilvania în zona Biharia. "Ar fi o centură