Cazul craioveanului de 57 de ani care s-a programat la începutul acestei luni, prin telefon, la D&P Medical Center, iar după ce s-a prezentat cu trimiterea de la medicul de familie a plătit pentru analizele care ar fi trebuit decontate integral de Casa de Asigurări de Sănătate (CAS), nu este singular. Povestea bărbatului şi explicaţia reprezentantului legal al policlinicii le-am prezentat în articolul „Analize plătite de pacient, decontate şi de CAS?“ apărut în ediţia din 16 august a Gazetei de Sud. Între timp însă, la CAS Dolj a mai apărut o sesizare similară: alt pacient, aceeaşi clinică.
Este vorba de un bărbat de 84 de ani care a reclamat faptul că s-a programat la D&P Medical Center pentru analize medicale, pe care ulterior a fost nevoit să le plătească integral. Explicaţia dată pacientului asigurat a fost aceeaşi pe care au primit-o şi redactorii GdS atunci când s-au interesat de primul caz: „A plătit pentru că nu mai aveam plafon“. Bătrânului i s-ar fi comunicat faptul că plafonul de la Casă pentru luna respectivă s-a epuizat, iar în laboratorul centrului medical nu se mai pot face analize decât contra cost. Iar acesta le-a plătit.
Toată această situaţie ridică un semn de întrebare. Oare aceasta să fie politica respectivei clinici? Acceptă programările pentru analizele decontate de CAS, pentru ca atunci când asiguratul vine la recoltare să i se spună că nu mai sunt fonduri şi că trebuie să suporte investigaţiile, mizând pe faptul că, odată ajuns, pacientului îi este greu să plece să caute în altă parte, mai ales dacă problema cu care se confruntă este una stringentă. Altfel, dacă li s-ar spune telefonic că nu mai există plafon, pacienţii ar încerca să găsească un loc liber la alte laboratoare private aflate în contract cu Casa.
CAS nu are nici o putere
În ambele cazuri se mai pune şi o altă problemă. Aceste analize făcut