Nivelul de penetrare a telefoanelor inteligente in Romania este de aproximativ 27%, insa procentul ajunge la peste 65% in pietele mature, a declarat Violeta Luca, directorul general al Flanco Retail, unul dintre cei mai mari retaileri electroIT de pe piata locala.
Vanzarile de telefoane mobile erau estimate anul trecut la circa 3-3,5 milioane de unitati, dintre care smatphone-urile reprezentau aproximativ un milion, potrivit jucatorilor din domeniu.
„Nivelul de penetrare a telefoanelor inteligente in Romania este de aproximativ 27%, dar el ajunge la peste 65% in pietele mature. Acest fapt indica un potential de crestere foarte bun pentru noi si un apetit general al clientilor catre mobilitate”, explica Luca.
Faptul ca romanii se orienteaza catre achizitii din echipamente IT si de telecomunicatii, a determinat conducerea Flanco sa isi modifice si diversifice portofoliul adaugand tot mai multe produse din aceste domenii.
Astfel, din septembrie anul trecut, compania a inceput sa vanda si smartphone-uri.
„Inca nu ne permitem un calcul procentual raportat la o baza semnificativa, dar cresterea neta pe care a generat-o la nivelul intregii categorii a fost considerabila”, au declarat oficialii Flanco despre categoria smartphone-urilor. Citeste si:Marina Zara, Flanco: In 2014 vrem sa ajungem numarul unu in retailul electroIT offlineFlanco: Piata aparatelor de aer conditionat ar putea creste cu 20% in acest anFlanco a inregistrat vanzari de peste 20 mil. lei in perioada sarbatorilor de Paste
Flanco a inregistrat o cifra de afaceri cu 12% in primul semestru al acestui an, comparativ cu aceeasi perioada din 2012, pe fondul cresterii vanzarilor produselor IT, telecom si electrocasnice mici.
Compania nu a dorit sa precizeze valoarea vanzarilor.
Piata totala de electronice, electrocasnice, IT si echipamente de telecomunicatii